Στη Βουλή η δικογραφία για ενδεχόμενες ευθύνες Σπίρτζη – Καραμανλή για το τραγικό δυστύχημα των 57 νεκρών στα Τέμπη.
Η έρευνα της υπόθεσης έχει ξεκινήσει πολλούς μήνες πριν το τραγικό δυστύχημα των 57 νεκρών με την έρευνα να στρέφεται στη διάπραξη κακοδιαχείρισης σε βάρος των συμφερόντων της ΕΕ
Στη Βουλή αποφάσισε να διαβιβάσει το ελληνικό γραφείο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας τη δικογραφία που αφορά στη σύμβαση «717» για την τηλεδιοίκηση και τη σηματοδότηση στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Ειδικότερα, έπειτα από πολύμηνες έρευνες η ελληνική ευρωπαϊκή εισαγγελία που ερεύνησε το σκέλος της κακοδιαχείρισης των κονδυλίων για την υλοποίησή της εντόπισε πιθανότητα ευθυνών δύο πρώην υπουργών και βάσει νόμου διαβιβάζει το φάκελο στη Βουλή. Η δικογραφία αφορά τους πρώην υπουργούς Χρήστο Σπίρτζη και Κώστα Καραμανλή.
Σύμβαση 717: Πριν το τραγικό δυστύχημα ξεκίνησε η έρευνα για κακοδιαχείριση σε βάρος της ΕΕ
Υπενθυμίζεται πως η έρευνα της υπόθεσης έχει ξεκινήσει πολλούς μήνες πριν το τραγικό δυστύχημα των 57 νεκρών με την έρευνα να στρέφεται στη διάπραξη κακοδιαχείρισης σε βάρος των συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς το έργο είναι συγχρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η έρευνα πάντως για τα μη πολιτικά πρόσωπα συνεχίζεται από την ευρωπαϊκή εισαγγελία.
Σημειώνεται πως η επίμαχη σύμβαση 717 που έχει ως αντικείμενό της την «Ανάταξη και αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης» του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, είχε υπογραφεί το 2014 και μολονότι το έργο έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί δύο χρόνια αργότερα, έχει πάρει επτά παρατάσεις και παραμένει ακόμη σε εκκρεμότητα.
Γιατί ξεκίνησε έρευνα από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία
Όπως έγραφε τον περασμένο Μάρτιο το dikastiko.gr, στα χέρια του Έλληνα Ευρωπαίου Εισαγγελέα βρισκόταν για νέα έρευνα εδώ και καιρό η περίφημη σύμβαση 717 του ΟΣΕ, η περίφημη δηλαδή σύμβαση σηματοδότησης της σιδηροδρομικής γραμμής της χώρας η οποία ξεκίνησε το 2014 και ακόμα εκκρεμεί προς ολοκλήρωση.
Το θέμα που ανακύπτει όμως είναι, πως η εν λόγω σύμβαση που θα ανέβαζε το στάτους ασφαλείας του οργανισμού, έχει ήδη ερευνηθεί μια φορά καθώς βρισκόταν επί καιρό στα χέρια της πρώην Εισαγγελίας κατά της Διαφθοράς, με ερευνώμενο αδίκημα της απιστίας σε βάρος του δημοσίου.
Πριν έναν χρόνο η δικογραφία ανασύρθηκε από το αρχείο, ενόψει νέων στοιχείων σχετικά με το σκέλος που αφορά τη διάθεση ευρωπαϊκών κονδυλίων, το οποίο ερευνάται από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία. Ουσιαστικά ήταν η στιγμή που η ΕΕ κίνησε διαδικασίες σε βάρος της χώρας γιατί το έργο είναι συγχρηματοδοτούμενο.
Παράλληλα υπό έρευνα παραμένουν εδώ και μήνες τέσσερις συμβάσεις με υπογραφές από το 2005 έως το 2015 και αφορούν έργα εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου. Συγκεκριμένα, ο οικονομικός εισαγγελέας αναζητά ποινικές ευθύνες κρατικών αξιωματούχων από την ΕΡΓΟΣΕ, ως αναθέτουσας αρχής, αλλά και ιδιωτών από την πλευρά των εργοληπτών.
Η έρευνα αναζητά το ενδεχόμενο διάπραξης σοβαρότατων αδικημάτων όπως της απιστίας και ηθικής αυτουργίας σε αυτήν, από τις ανολοκλήρωτες συμβάσεις, τις ανανεώσεις και τις κωλυσιεργίες που άφησαν ανεκτέλεστα μία σειρά από έργα.
Οι τέσσερις συμβάσεις αποτελούν μέρος από το πλέγμα αναθέσεων που έχουν γίνει για υποδομές και μέτρα για την ασφάλεια της γραμμής.
Συγκεκριμένα :
– Σύμβαση του 2005 που σχετίζεται σε εργασίες σηματοδότησης του εθνικού δικτύου
– Δύο συμβάσεις του 2013 που αφορούν έργα ολοκλήρωσης και
– Σύμβαση του 2015 που αφορά το σύστημα τηλεδιοίκησης ETCS
Οι συμβάσεις αφορούν διαφορετικά τμήματα του δικτύου.